Latest publications



660 documents

  • Margaux Guillerit. An exploratory analysis of noun phrases in civil engineering writing. ASp - La revue du GERAS, 2020, 77, pp.55-47. ⟨10.4000/asp.6272⟩. ⟨hal-03193226⟩
  • Achille Falaise, Adrien Méli, Alice Henderson, Nicolas Ballier. EIIDA’s Second Life: Préparer un corpus multilingue oral à des transpositions didactiques futures. Ressources linguistiques, méthodes et Applications Didactiquesen Langues de Spécialité, Feb 2020, Grenoble, France. ⟨hal-02533916⟩
  • Philip Harold Miller, Barbara Hemforth. Unacceptable VPE with identical antecedents: Disentangling the effects of discourse conditions and mismatch on the acceptability of Verb Phrase Ellipsis. Linguistic Evidence, Feb 2020, Tübingen, Germany. ⟨halshs-03100894⟩
  • Clive E. Hamilton. Beyond the lexico-grammatical gates of academic discourse: the case of stance and standing. Colloque. Les genres en anglais de spécialité : définitions, méthodologies d’analyse et retombées pédagogiques, Margaux Coutherut; Gwen Le Cor, Feb 2020, Paris, France. ⟨halshs-03100504⟩
  • Clive E. Hamilton. Distance auctoriale dans la rédaction des étudiants en L1 et L2.. AFLA - Traiter, explorer et analyser les corpus : quels apports pour la société ?, Julien Longhi; Grégory Miras, Feb 2020, Cergy, France. ⟨halshs-03100470⟩
  • Agnès Celle. The mirative extensions of motion verbs in non-canonical questions. Beyond Time workshop II, Non-prototypical uses of aspectual constructions in (more or) less typical environments, Feb 2020, Brussels, Belgium. ⟨hal-03814107⟩
  • Pauline Beaupoil-Hourdel, Justine Paris. Transcrire, coder, annoter et analyser des données vidéos:tour d'horizon de quelques outils. Du recueil de données à l'analyse des corpus en didactique de l’anglais : éthique, procédure, outils, moyens, 2ème journée d'étude de l'ARDAA (Association pour la Recherche en Didactique de l'Anglais et en Acquisition), Association pour la Recherche en Didactique de l'Anglais et en Acquisition, ARDAA; ATILF, Jan 2020, Nancy, France. ⟨hal-02455016⟩
  • Clive E. Hamilton. Exploiter les corpus d’écrits universitaires : le poids de la discipline et le niveau d’expertise. Du recueil de données à l'analyse des corpus en didactique de l’anglais : éthique, procédure, outils, moyens, 2ème journée d'étude de l'ARDAA (Association pour la Recherche en Didactique de l'Anglais et en Acquisition), Jan 2020, Nancy, France. ⟨hal-03100916⟩
  • Mojca Pecman. Interview with Mojca Pecman. Why is Terminology your Passion? The fifth collection of interviews with prominent terminologists, 2020. ⟨hal-03175534⟩
  • Philip Harold Miller, Barbara Hemforth, Pascal Amsili, Gabriel Flambard. Missing Antecedents Found. Linguistic Society of America, Jan 2020, New Orleans, France. pp.822-834, ⟨10.3765/plsa.v5i1.4795⟩. ⟨halshs-03100870⟩